Durant el mes de novembre els dos grups d’infantil 2 Conillets i Mussols, enfoquen les seves activitats en conèixer la Granja. Intentem apropar als infants en poder reconèixer les diferents característiques dels animals que hi podem trobar i aquest curs hem portat una gallina amb els seus 5 pollets per a que els puguin observar, escoltar i els més atrevits tocar amb respecte i suavitat.
També hem conegut a la Lili un conill que viu amb la Judith i ens l’ha presentat.
Fem una provocació al joc de la granja! Els cavalls mengen palla, els conills i els rucs pastanagues. Les gallines posen ous i mengen enciam, fulles de col… apropem als infants en aquest món i ells lliurement exploren i fan les seves observacions i preguntes.
Però, que vol diu una provocació al joc: presentem als infants els materials de forma estètica, harmònica, sota un sentit d’equilibri i bellesa. Són la distribució de materials diferents, quotidians i engrescadors que causin estupor en els infants i els motivin a interactuar amb ells mateixos de forma autònoma i lliure, de tal manera que l’acció desencadeni accions i pensaments creatius i lliures.
Us presentem un minimon de la granja!
El món interior dels infants necessita fer-se realitat quan arriben a una certa edat. Una fantàstica manera de fer-ho, és proposant activitats de creació de minimons.
Es tracta d’una activitat de joc lliure i espontani en la qual, a través de material desestructurat, componen un escenari de joc simbòlic, figuratiu i de rols que respon a la seva necessitat d’expressió.
Un altre activitat que es va fer relacionada amb la granja, va ser fer pelar mandarines i fer suc de taronja, es va relacionar disfressant-nos de grangers, es van recollir les taronges del taronger del pati de l’escola i es va parlar dels diferents arbres que es poden trobar en una granja. Amb aquesta activitat es va treballar la motricitat fina pelant les mandarines, fent suc… l’olfacte olorant les mandarines i les taronges, la capacitat d’espera i atenció, es va poder parlar de tot el procés afavorint així el vocabulari, el pensament, aclarir dubtes i preguntes que els infants es feien a mida que avançava l’activitat.
Els grups d’un any Aneguets, Cargols i Granotes fan “L’Obrador d’arròs tenyit”.
És una experiència sensorial pels més petits. Es juga amb arròs tenyit i amb diferents objectes, estris antics i utensilis.
Els objectes prenen una nova vida a l’obrador, peces com: culleres, tasses, coladors, pots de fusta, bols… permeten que l’infant faci transvasaments d’un recipient a l’altre, descobreixi objectes a través de l’observació atenta i la manipulació d’aquests. Descobreixen, per exemple, com l’arròs tenyit rellisca amb més o menys facilitat o més o menys ràpid, investiguen, exploren i entenen.
Els infants s’apropen amb inquietud i curiositat i s’endinsen en el plaer de sentir l’arròs a les seves mans, a la seva pell i als seus sentits.
Aprofitant la Tardor els més petits de l’escola, el Pops, fan una sessió de pintura amb els colors de la Tardor i per fer-ho encara més atractiu a sobre de plàstic de bombolles. L’experimentació amb pintura millora la motricitat fina i gruixuda dels infants, així com, la coordinació òcul-manual. La proposta és de participació lliure per tal de respectar el ritme i motivació de tots ells.